Härlig dag....

Solen skiner ,och temperaturen är på väg upp ,härligt ,nu kan man ha dörren ut till trädgården uppe hela dagarna ,och hundarna kan gå ut och in som dom vill,fast nog fasen ligger det en hel hög här uppe ,nu när man sitter här ,bevis på att hundarna vill vara där matte är,därför är jag så avigt inställd till folk som lämnar sina hundar 7-8 timmar om dagen ensamma ,det är  tortyr för hunden,jobbar man 7-4 så får man vänta tills man har ett annat jobb ,om man nu inte kan skaffa extramatte ,det är helt okey ,eller hundagis ,det är nog toppen det med ,bara hundarna får vara bland folk ....

Snart ska jag och fota sheltiebebbar ,dom åker till sina nya hem till helgen ,Catja som jag tränar med ,ska ha den blå tiken ,och hon ska kallas Fly ,och Catja ska vara med oss i sökhgruppen ,det kommer bli kul.

Catja ,jag och Pia tränade igår ,Annika var hemma med lilla sjuka Alice ,hoppas hon är bättre nu...
Tränade med Zhita och Atlas innan någon hunnit komma ,det gick väldigt bra ,Atlas väldigt fokoserad på mig ,inget trams ,så det ser ljust ut,Zhita är superduktig,så jag hoppas verkligen på ett förstapris ,nästa gång vi tävlar,sen lade vi plats när tjejerna kom ,Viggo satte sig upp när Pia var på väg till honom ,han hade lukt på något ,då gjorde hon om ,och det gick bra ,Zhita låg jättefint ,något lukt kanske....sen kom regnet ,och jag hade bara västen på mig ,men vi körde igenom Pia med Viggo ,och alla momenten tycker jag gick bra ,fjärret kanon,men på hoppet ville han tjuva ,när jag sa verkställ ,så det gjorde vi ett antal gånger ,det rycker i honom ,men han sitter kvar när jag säger kommendera...
Catja provade på lite moment i lydnadsklass två ,och det ser jättebra ut ,lite jobb kommer hon få med apporten,men det kommer gå det med ,med envishet och mycket träning så ,fjärret har hon kommit väldigt långt med ,ser jättebra ut ,hoppet inte mycket kvar att träna på ,fritt följ ser bra ut ,bara ta det lugnt i helomvändningarna så hon hinner med dig ,sändande till rutan,ser också bra ut ,inte mycket träning kvar där heller ,vi kommer nog få se ekipaget Catja med Bella ,ganska så snart i lydnadsklass två ,om jag inte misstar mig !!!!!!!!!!

Jaha,snart är det dags för utställningen i Hässleholm ,ska bli skitkul ,det betyder badning för Zhita och Lajka,kul att träffa Marie-Louise som jag inte sett på ett tag,jag får köra tidigt ,så jag hittar dit ,mitt lokalsinne är ju inte det bästa,men om jag kommer ihåg rätt ,så var det ca 25 hundar innan belgarna ska gå ,så jag räknar med att vi går in mellan 10,30-11,00,så jag har god tid på mig

Känner mig på ett strålande humör idag ,så det blir kanske lite gjort här i Buskelund ,kanske skulle storstäda huset ,nej ,det är för bra väder för det,det blir lite träning med hundarna i stället ,i morgon träffas vi tjejer igen för lite lydnadsträning ,alltid lika kul ,vi är en härlig grupp ,som stöttar och gläds med varann ,när det går bra ,och försöker stötta varann ,även när det går mindre bra ,precis som det ska vara...

Kommentarer
Postat av: Marie Olsson

Jättekul med träningskompisar, idag har vi varit i skogen hela dagen och spårat, skönt när man är några stycken så det verkligen blir av. Jättefina foto på Kates små pluppar, otroligt söta allesammans. Och vad fin du är i håret Carina - har du gjort något speciellt med det idag

Kram

2009-05-12 @ 16:00:04
URL: http://ezys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0