Lägre klass spår med Atlas......

Hej !!!!!! Idag har jag och Atlas varit i Lessebo,och tävlat lägre klass spår ,drog nr 10 ,sista spåret ,det tog en och en halv timme innan domarna kom ,släppte på Atlas ,han kom iväg bra ,men efter ca 60 meter ,så trillar jag ,och det blev ett stopp ,men jag kom på benen fort ,och Atlas iväg igen ,han plockar pinne efter pinne ,då kommer han till en bred grusväg ,går över denna ,då är han fel ute ,märker  att han inte har något spår ,och så får jag syn på en annan tävlande ,bäst att pysa tänker jag ,så tillbaka över vägen ,och då försöker jag få honom att hitta spåret ,men det misslyckas ,så jag selar av ,och går ut på grusvägen ,och går den neråt ,och där sitter spårmottagaren,fem pinnar fick vi med oss ,men vad hjälper det ,underbar spårmark ,så där finns inget att klaga på ,men grejen är att det är inte kul att gå bakom Atlas i spåret ,han drar som en idiot ,och man får ha en jäkla fart ,och jag orkar inte det ,dom gånger jag har spårat med Zhita ,då njuter man ju ,tiderna är så väl tilltagna ,att man lugnt och sansat ska kunna gå spåren,man behöver inte flåsspringa för att klara tiden ,som jag känner nu ,kommer jag lägga krutet på Atlas i sökhet ,där det går väldigt bra för honom just nu .
Och ta Zhita i spåret i stället,så känns det just nu i alla fall.
Ändå vi fick bryta idag ,så är jag glad för helgen som varit ,Zhitas uppflyttning till lydnadsklass två ,lever jag på ännu..


Kommentarer
Postat av: Marie Olsson

Bra jobbat ändå Carina, vilken tur att du kom på benen igen efter fallet, skönt att inget hände. Det är absolut inte lätt med en hund som rusar i skogen, det hade inte jag heller klarat. Klart du ska leva på Zhitas resultat länge länge, kanon ju och likaså alla kanonresultat på Ivö också. Njut nu i fulla drag så löser allt annat sig senare

Kram

2009-05-24 @ 22:40:30
URL: http://ezys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0