Zhita&sökhträning inställd

Zhita slog sig igår när vi var ute och rastade,hon gnydde och hade vänstra framtassen uppe,bestämde mig för att åka till veterinären ,kom dit 13,15,hon hade ont i leden ,det blev att röntga,men som tur var såg det bra ut ,inget brytet,så hon fick smärtstillande,och vi åkte hem med beskedet att vila henne ,och hur vilar man Zhita?????
jodå,hon var lugn hela kvällen ,och låg i soffan ,fick bära henne uppför trappen ,när det var dags att gå och sova ,hon hart nog  bra läkekött ,för idag var hon precis den vanliga livliga Zhita,fullt ös-medvetslös !!!!!!!!!!!! men jag ringde ju igår till Växjö ,och undrade om jag fick ta Atlas i stället på söndag ,inte visste jag att gumman skulle piggna på sig så snart,så nu kan jag ju inte ändra igen ,så det blir Zhita och Atlas i morgon i Älmhult,och Atlas i Växjö på söndag.....

Skulle tränat sökh idag ,men Annika ringde mig i morse ,och hon hade inte fått sova på natten ,för lilla Alice,så hon var tvungen att lägga sig i eftermiddag när Micke kommit hem ,och Pias Viggo har halsfluss,så vi kör som vanligt nästa vecka i stället.På måndag blir det ju lydnadsträning igen.nästa söndag börjar jag min kurs,Jörgen Jönsson och Andrea Axelsson håller i en tävlingslydnadskurs ,för oss som vill avancera i lydnaden ,Jörgen vann SM i lydnad  2005,med sin BC Ammie,han har nu en son efter Ammie (Zhito) som han tävlar elitlydnad med ,och kommer tävla i Karlskrona SM för lydnadshundar  om två veckor,Andrea tävlar elitlydnad med sin golden Goliath,dom har ett förstpris i eliten,så dom har nog mycket att lära ut ,både tips ,och hur man bäst förbereder sig inför tävling ,och sen vill jag gärna ha hjälp med att få Atlas lite mera focuserad på mig ,när vi tävlar ,hade varit kanonbra ,så jag ser med spänning fram emot kursen ,som börjar den 7/6,och är 8a gånger fram till den9/7......

nu är kl 22,00,och jag ska gå och lägga mig ,kör upp till Annika i morgon  tidigt,vi åker från hennes vid 07,30,tävlingarna börjar 9,00,vi har inte så långt att köra ,men man får räkna med att köra fel också..
Så upp tidigt och slänga sig i duschen,sen iväg till Norrevång gräsplan ,och köra igenom några moment med hundarna ,så dom förstår att det vankas tävling ,hmmmmm   Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0