Svalöv....

Kl ringde vid 05,00,men jag har inga problem med att gå upp ,jag sov kl 22,00 igår ,så det är helt okey,Annika och Inga.Britt kom vid 06,00,då satte vi kurs mot Svalövs BK,Efter en stund ringer det i Annikas mobil ,då är det Anne-marie och Thomas som ligger bakom soo ,kör om oss och visa vägen säger Annika ,Thomas har ju tävlat på Svalövs Bk innan.....Annika och dom startar eliten kl 8,30,hon drar startnr: 6,vi är lite nervösa inför Pennys sittande i grupp ,hon har ju en tendens till att lägga sig på tävling ,men i dag satt hon ,och Annika får betyg 9 på sittande ,och 9 på platsen,lydnaden går skitbra ,och slutresultatet blir 293,5 poäng,placering 1 av 14 deltagare,GRATTIS ANNIKA,HÄRLIGA SM-POÄNG.........



Annika 1:a Thomas 2:a  Anne-marie nollade rutan,lippe tjuvade ,så det blev inget förstapris idag......

Marie-Louise ,min valpköpare,kom med Buskelunds Annika,drygt 5 månader,visst är hon fin !!!!!!

Buskelunds Annika(Tingla)

Tingla....

Jag drog nr 12,sista numret ,platsen gick bra ,betyg 10,sen började eländet ,det var lerigt i Svalöv ,och efter att lydnadsklass tre ,och sen alla i tvåan hade gått på planen ,särskilt vid startpunkten var det geggamojja ,Zhita ville för allt i världen inte sitta fot vid min sida ,det var alldeles för geggigt tyckte hon ,och mesig som man är ,tvingade jag min stackars tjej att sitta ,hade det varit någon ruter i en ,hade man bara tagit Zhita därifrån och tackat för sig ,för tävlingsledaren proppsade bestämt att man skulle stå vid strecket vid startpunkten ,det slutade med att Zhita var så trött på tjatet ,om att sitta ,så när jag kastade apporten ,tog hon chansen att rejsa runt ordentligt på appellplanen ,och jag förstår henne,jag var inte ett dugg tjurig på min tös ,utan ångrar att jag inte tog henne bort från planen innan ,men som den glada tjej hon är ,har hon inte tagit någon skada av ,att matte proppsade på att hon skulle sitta ,och hon fick både köttbullar och korv efteråt,jag bröt alltså efter apporteringen,och jag kan väl säga som så ,att jag inte kommer att tävla något mera i Svalöv ,i alla fall inte vintertid.....

Ni ser inte riktigt hur lerigt det är vid startpunkten ,men lerigt är det......

Jag tänker inte sätta mig matte !!!!!!!

Ser ni på mina byxor ,hur lerigt det var.

Jag har haft en trevlig dag i alla fall ,och jag gläds med dig Annika....Tack för resesällskapet Inga-Britt och Annika ,vi har kul ihoppa.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0