Många besökare....

Kul att så många varit inne och kollat på sidan ,130 besök häromdagen.Vi har ju två nya planer här hos Buskelunds.Först kommer jag att bila till Bergen i februari,mars,har tagit reda på att det är 110 mil till Bergen,förhoppningsvis får jag med mig någon ,så man kan turas om att köra .

Sen om ca ett år ,ska jag flyga med Zhita till heetrow flygplats i England ,där har Amanda(ägare till Valentino)ordnat att någon kommer och hämtar mig,och är inte hon hemma själv vid den tiden ,så ordnar hon att Valentino är hemma hos henne ,så att parning mellan Zhita och Valentino blir av.Boende ska man nog kunna hitta ,finns väl många bed and breakfast kan jag tro.

Valentino har 7 kullar i dagsläget ,och fem tikar som ska paras med honom inom ett halvår ,han har ingen kull i Skandinavium ,så detta ska bli så fantastiskt roligt att få in till Sverige.

För mig är Valentino en dröm ,tycker han är så fruktansvärt vacker ,men meningarna är delade,och smaken är som baken ,delad.

Detta kommer ju kosta en del pengar ,så nu är det spara som gäller,självklart kommer jag behålla en tik från Zhita-Valentino,får jag rätt ,så kommer det bli otroligt vackra hundar,och förhoppningsvis får dom sin mammas arbetsglädje.Spännande till tusen kommer det bli i alla fall.

Vi kommer också para Bea ,vår dansk-svenska gårdshund ,så fort hon går i löp,hon löpte senast april ,så i november,december är det nog dax ,vi lägger ut annons när hon är parad,hane inte bestämd ännu

Jag tränar på inför söndagens tävling ,ännu är inte riktigt Zhita färdig med en del moment ,och kanske blir det inte något förstapris ,men åka och tävla det ska vi ,bra att få en plats med andra hundar,hon har legat dom sista gångerna ,ändå jag gömt mig ,BRA.....

Sen har jag börjat träna sökh med Lajka ,vi gör vindmarkeringar med henne ,tråkigt tycker jag ,men Annika säger att det är det bästa ,så då får vi väl köra på det ,Lajka har sin rulle och skynke på sig ,och hon blir glad när hon hittat figge,Pia och Annika har inhandlat rullar till sina hundar,och dom har kommit så långt med Gabbis och Viggo ,att dom hos figge ,tar nu rulle och kommer in till matte ,sen får dom påvisa,det går jättebra för Catjas Fly också ,trots hon är bara sju månader,far hon ut i skogen 30-40 meter ,och letar upp figge,BRA......DET ÄR MIN STORA DRÖM ATT TÄVLA I SÖKH IGEN ,JAG TÄVLADE JU MED MIN FÖRSTA TERV DEVIL PÅ HÖG NIVÅ ,TROR VI FICK MED OSS 11 cert.Sen tävlade jag nog 7-8 tävlingar i elit sökh med Eros ,och vi fick med oss Certpoäng,ATT KOMMA UT PÅ EN FÄRDIGSTÄLLD BANA ,OCH INTE VETA VAR FIGGARNA ÄR ,OCH SEN GÅ BANAN MED SIN HUND OCH LETA FIGGAR ,ÄR NOG BLAND DET ROLIGASTE MAN KAN GÖRA ,DET VILL JAG UPPLEVA IGEN,SAMARBETET MELLAN HUND OCH FÖRARE,DET ÄR UNDERBART ,VILKEN KÄNSLA ,OCH JAG TROR PÅ lAJKA ,HON HAR ALLA FÖRUTSÄTTNINGAR ,SNABB,FIGGEGLAD,OCH VÄLDIGT LYHÖRD..........Det kommer bli bra det här.....
vi tränar på fredag igen,kul.

Idag blir det två träningar med Zhita ,en på förmiddagen ,och en när Jonas kommer hem ,han får agera tävlingsledare,sen ska jag till min mamma med vågen ,hon ska gå ner i vikt nu ,för igår när vi var på lasarettet med henne ,och hon fick blåsa i någon grej ,fick vi veta att hon har KOL,hon har inte svår kol ,men i alla fall ,så hon har fått lite olika mediciner ,detta beror säkert på att hon rökat från ca 15 års ålder ,och hon slutade för fyra år sedan ,hon är 75 år ,så då kan man ju räkna ut att hon rökat i  55 år......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0