Bea i löp.....

Bea är på andra dagen av sitt löp ,och om vi hittar en trevlig och fin hane kommer hon paras den 25/7,då kommer eventuella valpar födas vecka 38.
Har lagt ut annons om att hitta en SKK-Reggad hane.


Björn och jag har hittat två hundbadställen i dag ,det första var vid havet ,det tyckte inte jag om ,det var djupt på en gång ,jag vill ha botten och gå ut på ,vi var där en och en halv timme ,hade fika med oss också ,Lajka och Vimza simmade ,och Atlas och Zhita  doppade sig motvilligt,sen körde vi till Långasjönäs ,där hittade vi ett ledigt ställe vid gamla semesterhemmet ,det hade funnits en brygga ,men den var sönderslagen ,här var det långgrunt ,så till och med jag kunde gå i och bada,varmt var det ,säkert minst 25 grader,här var det också lättare för hundarna att bada ,fick till och med Atlas till att simma,Zhita är en liten badkruka.
Här var vi en timme ,fikade också här,hit återkommer vi gärna.


Tränade lydnad i vägga i måndags ,körde inte så många moment med Zhita ,vid hopp apport tänkte hon rejsa ,men då tog jag tag i henne och sa till henne att så här gör vi inte ,så gjorde vi om momentet tre-fyra gånger ,och då gjorde hon det 10: mässigt,sittande under gång bra ,vittringen tog hon rätt pinne och släppte ,tog rätt igen -tror man får betyg på det i trean,rutan gick fint ,metallen bra ,det som fortfarande inte sitter riktigt bra är ju fjärren ,som tar sån tid att få bra ,men vi kämpar på .
På fredag åker Åsa och jag till Tollarp för att tävla ,Åsa i elit och jag i trean ,vi ska samlas kl 18,00 i alla klasser ,kommer vara mycket folk och hundar,dom har två grupper i lydnadsklass ett,och i trean är vi 11 st ,och dom är säkert 10-12 i elit ,det kommer bli en trevlig kväll,alltid kul att komma i väg och tävla ,och titta på andra tävlande !!!!!!!!

Nu har Jonas bara en och en halv dag till att jobba ,så härligt för honom,vi ska bara vara hemma och ha det lugnt och skönt ,mycket grillning kommer det bli,och mycket bad om vädret fortsätter på detta viset.
Det 30/7-1/8 är Zhita och jag på lydnadsläger i Ronneby ,ska bli jättekul ,jag är D-Medlem i den klubben,Åsa och jag ska dela tält ihoppa,ser fram emot den helgen,kanske kan få lite tips i lydnaden......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0