Lydnads och Agility SM.......

Var så trött i går ,vi var hemma vid 21,30,så reportaget kommer nu i stället ,med många bilder.
Vi har haft en toppenhelg,mycket fin lydnad har vi sett.
Men jag blev inte så populär bland mina vänner som jag åkte upp med ,ni som känner mig vet att jag är uppe med tuppen ,och så även i helgen,vaknade på pricken 05,15,låg och vred och vände mig i en kvart ,sen var jag tvungen att stiga upp,dom andra sov ,men vaknade naturligtvis av att jag donade och så,kan ju säga att dom inte var glada,så nästa gång vi hyr stuga ,så får jag ha eget rum !!!!!!!
Ca kl 8,00 var vi bänkade framför lydnadsringen på lördagen,fick bra platser och såg mycket,bedömningen var hård,när dagen var slut ,ledde Lillemor Edström med 292 poäng ,tätt efter Maria Hagström med sin Ylle på 287,då förstår ni att det var tuff bedömning,tror det delades ut ca 20 förstapris av 60 hundar !!!!
Vår kompis Anne-Marie hade startnr: 45,dom gjorde ett fint program,men sen slog det lite slint hos Anne-Marie när Lippe krånglade lite vid apporterna ,när han väl tagit rätt ,så säger hon BRA till Lippe,naturligtvis blev det en 0:a i protokollet,dom kom på 49:e plats när dagen var slut,jag tycker ni gjorde det jättebra du och Lippe,det är inte lätt på ett SM,mycket nerver inblandade.
Det regnade en hel del på lördagen ,tur Pia hade med en regncape till mig ,så vi slapp bli blöta ,på finaldagen var det uppehåll,men isande kallt,var är sommaren ???????
God mat har vi ätit hela helgen,Pia hade med sig en suveränt god kladdkaka som hon bakat,chips och choklad och dippa fanns också hela tiden ,vilket resulterat att Carina gått upp 1,6 kg denna helgen ,så nu blir det hålla i gen.....
Efter en trevlig helg är det härligt att komma hem ,hade med mig ett varsitt grisöra till hundarna,nästa år går SM i Stockholm,så nu gäller det att ligga i med träningen,motiverad har man ju blivit denna helg.
Nu får ni hålla till godo med lite bilder !!!!!!



Catja och Pia vid stopp på IKEA på fredagen,då åt vi alla fyra kycklingfile med potatis och pommes,dessutom åt Catja och jag chokladmousse med grädde.......



Pia och jag.....



Gabban var också med....



Vår fina stuga på tjotta bom boms camping...



Pia i vårt fina kök...



den goda kladdkakan..



Flintastek grillade vi på fredagen...



Livet är härligt !!!!!!!



Pia och jag....



Carinas frukost på morgonen -har svårt att äta vid 07,00 ,men choklad går alltid bra !!!!!!!



Några bilder från Agility large...













Annika Aller med sin terv Ess..















Linda från karlshamns BK med sin shäfer Qrim,tyvärr gick det inte så bra för dom ,slutade på 57:e plats !!!!!!!



Cane Corso !!!!





Maria med sin Ylle,Silver till dom !!!!!!



Så här var rutan markerad,svårt för oss publik att se -men även för dom tävlande ,hade nog önskat om jag hade tävlat att det skulle vara spån !!!!!!!



Så här såg vi ut när det regnade...



Grillning på G.......



Annika,Anne-Marie och jag -hon kom och grillade med oss på lördagen....



Söt sheltie som fått väska på sig...



Detta var provhunden-en väldigt maffig boxer...



Här är sittande i grupp slut för dessa ,tyvärr har Lizettes terv lagt sig när det var några sekunder kvar......



Trötta efter helgen !!!!!!!



Frusen Pia.....



Älsklings-Atlas fick grisöra när mamma kom hem !!!!!!


Kommentarer
Postat av: Marie Olsson

Tack för ett härligt reportage, vilka bilder så bra. Härlig helg ni haft, ser helt underbart ut

Kram

2010-06-21 @ 23:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0