Förkylning !!!!!!!

Ja man skulle ju inte skrivit om att man hade klarat sig från förkylning dernna vinter ,nu kom den som ett brev på posten ,låg och vilade mig i går ,och kände hur näsan började rinna,hmmmmm,inte kul,men det drabbar ju även mig,nu får jag kurera mig i helgen ,honungsvatten och ipren.

Vi tränade på Persavallen i går ,det var Annika,Catja och jag.Catjas Bella gick jättefint ,dom kommer snart ta sitt förstapris i tvåan ,kul också är det att se Annikas Gabban ,hon har fått en till växel ,och är jätterolig att titta på ,hon är ju lite barnslig ännu ,inte så konstigt ,hon är bara lite drygt 1 år ,Zhita tror hon blivit fina damen ,hon skulle inte leka med Gabban och Fly i går ,men dom retade henne ,så det kom lite grymt någongång,Zhita har förändrat sitt temperament lite ,hon är lugnare ,både för och nackdelar ,vid fartmomenten ,typ apportering ,är det ändå full fart ,och det är bra ,men jag känner vid fritt följ ,att jag skulle vilja ha lite mera speed ,men det kanske är övergående,många hade nog blivit glada ,men jag vill ha en hund med fart i ,det är mycket lättare att dämpa ,än att plocka upp en hund,.
Catjas Fly är en superhärlig hund ,hon går lydnaden fint ,men kan inte hålla koncentrationen om det händer något ,tror Fly är precis ett år ,så det är ju inte så konstigt.Det kommer bli så bra när hon har mognat.....Planen vi gick på var bar ,och torr i mitten,härligt att vara ute igen ,i går kväll var det 5-6 plusgrader...

Vi får se om det blir någon Maxi i dag,är ju inte kul att åka i väg om man känner sig dålig.Nu ska jag gå och lägga mig en stund till,sen får vi ser hur dagen blir.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0