Gröt !!!!!!

Jag har börjat äta gröt på morgnarna,med mjölk och lite socker ,tycker inte det är någon höjdare ,men det gör gott ,och man håller sig mätt länge ,få se om det kan hjälpa mig att gå ner i vikt.

Igår spårade vi med Zhita ,försökte i alla fall ,gick ut ett appellspår,och lät det ligga i ca 30 minuter,släppte på ,men Zhita förstod ingenting ,gick runt spåret med henne ,men hon tog aldrig upp det ,pratade med Lasse ,han sa att du kan ta spåret på en gång ,så det finns stark vittring,kanske är det svårare i snön ,jag vet inte.
I morgon ska jag träffa Annika och Pia ,vi ska spåra med hundarna ,då får jag se hur hon beter sig i morgon ,kameran hänger med ,så bilder kommer i morgon......

Jonas och jag har försökt Zhita att ta metallen ,vi har inte lyckats ,men jag tror det är på G,hon håller den ,när jag går fot med henne ,kan även sätta henne ,hon håller den i munnen ,och jag kallar in henne ,det går bra ,men kastar jag metallen ,så nonchalerar hon den bara,men som sagt ,jag tror hon tar den snart ,och då får man vara snabb ,att berömma vid rätt tidpunkt !!!!!!
Rutan går bra ,och jag skickar från ca 20 meter ,ställer henne ,och sedan lägger henne ,går mot henne ,och vinklar och kallar in ,det går bra !!!!!

Om Meja är dräktig ,så ska hon ha valpar denna vecka ,Meja är Kates Sheltie,spännande !!!!!!

Helgen har annars varit lugn ,i morse var Jonas och jag ute kl 7,00 med 7 hundar ,dom fick springa på skjutbanan en timme ,vi behöver aldrig motionera våra hundar ,typ genom cykling eller så ,det räcker att släppa dom lösa ,och Amadeus får en pinne i munnen ,sen springer han ,och dom andra efter ,Jonas och jag står bara och tittar ,och fattar inte att dom tyar !!!!!!!
Sen hade vi Bea och taxen kvar ,så vi tog dom och lajka och Zhita igen ,en halvtimme,sen kunde jag i lugn och ro ,sitta vid datorn ,med nybryggt kaffe....


Om en vecka är det tävling igen ,jag med Zhita ,Annika med Windie ,som gör debut i trean ,ska bli så spännande att se ,kanske tävlar Annika Penny i elit också ,hon får se hur hon känns på fredag,och Anne-Marie med sin säkra Lippe i elit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0