Vad händer i Buskelund då ???????

Inte så mycket ,det är rätt så lugnt faktiskt ,och skönt är det ,nu är Vimza i löp  ca 10:e dagen ,så hon är skild från pojkarna ,Vimza,Lajka,Zhita,jag och Mimmie tillbringar mycket tid här på övervåningen och som tur har jag både data och tv här uppe!!!!!!!!Igår var jag på premiären av Maxi som öppnade i Asarum ,jag var bland dom 20 första som tog sig in -det var lång kö ,man fick blommor och en påse med kaffe,choklad och kex,man fick köpa två paket gevalia för 15 kronor paketet, 29 kr kilot för goudaost,det var fint där inne men mindre yta än väntat-inga kläder men lite kaffebryggare och porslin och så fanns det..
I tisdags tränade vi lydnad på hundungdom,Zhita var i sitt esse ,full fart till rutan och ett snabbt läggande -det gäller att hänga med ,vittringen börjar hon fatta och hon tar rätt pinne,hopp apport går bra ,sittande under gång är inte klart,platsen och sittande i grupp-kanon.....
måste lära henne backa på fria följet,metallen går fint,så det  stora vi har kvar är fjärret -jag har börjat med stå,men det är på långa vägar inte färdigt ännu -vi jobbar på ....
Idag är det träningstävling på Stenbacka-Åsa och jag sätter upp banan,vi blir inte så många ,men jag hoppas på bra träning....
I morgon är det sökhträning i Tving där Anne-Marie bor-det är en härlig ruta vi ska vara i ,jag kommer prova att ge figgarna rulle i morgon -ska bli spännande att se vad Zhita gör när hon får den,det gäller att se henne när hon tar rullen så man kan kalla på henne -sen blir det att påvisa,har ju bara skickat hittaövningar hittills,och då har ju figge tagit in henne ,så nu blir det lite ändring -kul !!!!!!!!!
Nu är det inte länge kvar innan vi kör till lydnadsSM i Värmland,det ska bli så kul,jag ser fram emot att se alla duktiga ekipage,min stora favorit kommer bli den glada tollaren Skoj,Niina Svartberg är ägare av denna glada hund,svansen går hela tiden på honom när han gör sin lydnad ,har kollat på massor av filmer från hans tävlingar -och detta ekipage är en fröjd att se ,så jag kommer följa dom på SM.
Sen är det kul att följa våra hemmaekipage,Jörgen ,Anne-Marie och Linda,dom får vi ju hejja lite extra på ....
Den 18/6 åker jag ,Catja,Pia och Annika upp till Värmland ,vi har hyrt en stuga två dygn-kul ska vi ha..
Nu börjar dagen i Buskelund -ut med tikarna först,sen löper det på ,köra Björn till Jenny vid 16,00 sen träffa åsa 16,30 för att ställa i ordning banan till resten av gänget kommer........

Kommentarer
Postat av: Marie Olsson

Hos er är det minsann full fräs ifrån morgon till kväll:))) Låter toppen alltsammans.

Var du i tidningen idag?

Kram

2010-05-20 @ 08:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0