Nu är det vinter......



Småtjejerna älskar också snön,plus alla dom andra hundarna förstås,jag gillar med när det är vinter och snö ,men att ha det så här i 3-4 månader till ,det blir ganska trist -svårt att träna,fast dom ploggar väl upp en och annan parkering ,så att man kan vara ute och träna ,blir dyrt att vara i ridhus 2-3 gånger i veckan ,i Vekerum där vi brukar vara tar dom 130 kronor i timmen nu ,så det blir mycket pengar att lägga på träning.
Tränade i Olofströms stora ridhus i går kväll ,det var bara Åsa och jag,det blev bra träning ,kanske kommit en bit på väg med Zhitas apportering,i dag tränar jag med Annika i Vekerums ridhus ,vi har bestämt en och en halv timme där......

Yrsa är pigg och glad efter vi varit och tömt analsäckarna,alla dom andra hundarna mår bra ,vi väntar fortfarande på att Vimza ska gå i löp !!!!!!

På söndag är det lydnadstävlingar i Sävsjö,det blir i en inomhushall,hade varit så kul att ha åkt dit med en pigg och glad Zhita,som kunde visa hur duktig hon är ,jag tar beslut på fredag om vi kommer till start ,blir mycket träning denna veckan ,och får då se hur det funkar med henne,kan ju avstå apportering om jag känner mig osäker på om hon ska rejsa.....
Det är årets sista tävling ,men redan den 6/1-2011 är det inomhustävling i Saxnäs,många känningar som ska dit ,och det hade varit kul att anmäla oss ,det bestämmer jag mig om nästa vecka !!!!!!!!

Min kompis Annika med sin BC Penny,har gjort två fina tävlingar i elitlydnad på sistone , 295 och 298 poäng ,ett till sånt  bra resultat ,så är dom med i SM I Stockholm nästa år,då får vi åka med och hejja på !!!!!!

Nu blir det till att ut och sopa bilen ,så man kommer i väg sen,ska till Kate en runda ,och sen in till apoteket och hämta medicin till Atlas ,han äter sina cortisontabletter fortfarande ,och är ganska så pigg när han äter dom.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0