Valparna ett dygn.....










Valparna är nu ett dygn,dom diar och sover och alla mår bra.....

Zhita har druckit sin buljong med grädde och äggula flera gånger,nu i dag ska hon få lite mat som portioneras upp flera gånger,lite i taget.
Hon är så duktig Zhita,tvättar valparna hela tiden ,och ligger orubblig i valplådan,inte ens när jag går ner för en stund följer hon efter,hon som är så mammig i vanliga fall,och följer mig som en skugga ,men hon har tagit mammarollen på största allvar,jag tycker hon är superduktig,hon är stark och frisk,och hon är i god kondition,då klarar man att föda fram 9:e valpar med bravur !!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Oh va många måste vara jobbigt för Zita hoppas att nu allt går bra med de små och lycka till /Gunilla

2011-04-15 @ 11:26:56
Postat av: Hubert och Hades

Imponerande med 9 valpar. Inte så konstigt att hon var så rund om magen då. Hoppas att allt går bra med de små liven.

2011-04-15 @ 19:39:56
Postat av: Inga-Britt

Vad fel jag hade gissade på 4. Lycka till med valparna

2011-04-16 @ 10:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0