Det står 1-1,Sverige-Japan....

Det står 1-1 i matchen just nu ,så jag passar på att skriva lite blogg,ska se andra perioden sen!!!!!!

Idag har Atlas fått sin första tablett mot kanske Noskvalster-interceptor heter medicinen, 1 tablett i veckan i tre veckor,hoppas han blir bra nu ,pigg och glad är han i alla fall och med en jäkla matlust,fått potatisplättar i dag som jag köpte billigt på LIDL !!!!!

i DAG har det varit träningsfritt , i morgon 14,30 kör Annika och jag mot Öland,tävlingarna börjar 18,00,men det kommer bli köer för det ät Viktoriadagen i morgon i Borgholm-jättekul,ja,ja vi kommer nog fram i tid 9 st är vi i elit ,och Anna tävlar trean med sin Atlas ,och dom är väl 6-7 st!!!!!Jag köpte Pizza på Pizzerian som jag ska ha med mig i morgon ,och Jonas har att värma här hemma ,sen blev det en smakbit i kväll också....
Björn har repat sig efter getingsticket ,men passar sig noga från dom filuringarna nu,en annan har ju också fått mera respekt för odjuren ,man vet aldrig hur man kommer reagera.
Jonas har en och en halv dag kvar att jobba nu ,så skönt förhonom att vara ledig i fyra hela veckor ...

På söndag blir det ju utställning med valparna ,och redan nu när jag får lön ska jag anmäla dom till Tingsryds inficiella utställning i slutet på Augusti,det är så bra miljöträning för valparna,Kate min kompis ska dit med två av sina hundar också ,sen har vi Blekingemästaren i oktober ,och Växjö officiella i november ,hur gamla är valparna då ??? jo 8a månader,då får dom gå i valpklass 6-9 månader,det ser vi fram emot,alltid kul i Växjö,hoppas på att få se flera Buskelundare,kan försöka lura dit Sofia med Buskelunds Prusseluskan ,hon bor ju inte så långt därifrån ,och Buskelunds Love Me Tender-Wildah bor ju i Växjö och blir fyra år i september,det var länge sen ni ställde henne Greger och Lisa ,hon blev ju faktiskt BIS-2A VALP på Ivön 2008,och Greger och Lisa fick fylla bilen med priser!!!!
Men först nu har vi Zhitas tävlingar att koncentrera oss på ,vi har ju den i morgon på Öland sen den 24/7 i Tingsryd,och den 5/8 i Kristianstad,hade varit kul att få in ett förstapris på någon av dom tävlingarna,vi får se ,sen har vi hela hösten full av tävlingar också ,något jag kommer återuppta så är det Zhitas sökhträning ,den har ju legat nere ett halvår ,vi hade förmodligen varit uppflyttade förra året ,om inte klantiga jag hade lagt mina vantar precis i starten av sökhbanan ,så när jag skickade Zhita på första slaget och hon kom ut utanför rutan precis där mina vantar låg var ju rejset ett faktum..
Kommer börja med att lägga ut Jonas dom första veckorna ,så vi ser hon kommer i håg allt ,sen fråga om jag får vara med i gruppen igen ,min kompis Annika blev ju uppflyttad med sin terv Gabban ur appell sökh sent i höstas ,så hon siktar in sig på lägre klass i september nu ,och Gabban går jättebra har jag hört,så det ska bli spännande att följa dom ,för egen del siktar jag in mig på appellen igen ,för att kanske om jag hinner ta en lägre klass start i sökhet innan årets slut,hade ju varit kul att ställa Zhita i november i Växjö i Bruksklass då hennes päls förhoppningsvis är tillbaka....Ja man kan alltid drömma och planera sen vet man aldrig hur det blir ,nu ska jag gå ner och titta på andra perioden av fotbollen ,och hoppas att Sverige tar soig till FINAL !!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0