Getingstick och träning.....



Varit med Atlas till veterinären i Nättraby idag,han har snorat och haft inåtsnorklingar i några veckor,men varit pigg och ätit som vanligt ,trodde ju det skulle gå över,nu tror veterinär Karin att det är noskvalster,så han kommer behandlas för det ,och blir han bra så måste hela min flock behandlas ,för det smittar !!!!!!annars får vi gå vidare och ta blodprov och se om vi kan hitta lösningen......



Inte nog med det ,i går fick min bror ett Getingstick i armbågen när han var ute med Vimza ,han tog sig hem till mamma med nöd och näppe ,då hade ansiktet svullnat upp ordentligt ,läpparna var fem gånger så stora och ögonen med ,mamma ringde 112 och ambulansen kom ,då hade Björn svårt att andas,och fick en massa sprutor och adenalin,och dom tog Björn med sig in till akuten ,där fick han mera behandling och lades i dropp ,han blev bättre och jag hämtade honom vid 21,00 tiden på kvällen,han har aldrig reagerat så förut på ett getingstick ,så man kan aldrig veta när man kan få en sådan här reaktion ,det bästa är ju att ha med sig mobilen ,vilket inte Björn hade,nu slutade det ju bra och Björn mår bättre ,men han var matt idag också.....


Jag har tränat med Zhita ganska mycket sista tiden ,apporterna går bättre och bättre ,var hos Anna en dag och vi tränade så mycket vi orkade fast det var jättevarmt ,tränade med Annika häromdagen ,då kändes det jättebra ,i kväll var det månadstävling på hundungdom,men då kändes inte Zhita riktigt bra ,det verkar som hon är tagen av värmen,hon var inte riktigt med mig ,eller så har jag funderat om jag tränar med för mycket belöning ,hon får ju ca 400 gram korv varje gång ,och sedan när hon inte får någon belöning så lägger hon av liksom,man kan ju faktiskt träna och ge belöning bara ibland ,och inte skyffla in korv i henne,Annika dömde och vi fick ihoppa 192,5 poäng ,vi ligger som på officiell tävling ,en 10a på vittringen fick jag ,och faktiskt betyg på apporterna där hon skulle ta mitten ,men tänkte till och tog vänsterapporten som var rätt ,då sa jag bra när hon kom in till mig ,vilket jag även kommer göra på torsdag om hon tar rätt apport ,vill ju ha bort rejset så det får jag göra några tävlingar och ta det poängavdraget ,i dag ville hon inte ta metallen,måste träna mera på det ,fria följet helt okey,inkallningen var inte den bästa ,hade lojt tempo och dåligt stannande och liggande ,har hon gjort 100 gånger bättre,fjärret flera dk,rutan gick bra,ja det är inte lätt detta,men vi ger inte upp ,det är bara fortsätta träna på ........



Snart har Jonas semester jobbar bara denna veckan med ,vi ska bara vara hemma ,mycket träning och promenader med hundarna kommer det bli,fick PM från Tingsryd som är den 24/7,vi är sex st där och tävlingen börjar kl 16,00,har även anmält till Kristianstad den 5/8....
På söndag ska Pia och jag till Öland igen,då är det utställning för valparna ,Castor,Cher,Izzy och Leia ska ställas ,fyra syskon ,det ska bli jättekul ,leia kommer även att ställas på lördag,då ska inte Pia och jag dit..
Så jag ser vekligen fram emot helgen,och torsdagen naturligtvis där Annika,Anne-Marie,Fredrik jag kommer tävla Elitlydnad ,och Anna kommer tävla i trean ,ska bli spännande !!!!!




Här Castor på flygfältet......




Atlas och Zhita ,Zhita har ingen päls kvar efter valparna -hon ser för rolig ut.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0