Kalmar lydnadstävling den 3/7



Hemkommen efter elitlydnadstävling hos kalmar BK,zHITA HADE LITE HYZZ FÖR SIG ,MEN I DET STORA HELA ÄR JAG NÖJD MED HENNE ,JAG HAR INTE TRÄNAT SÅ MYCKET SEN HON KOM HEM EFTER HA HAFT VALPAR......Lite småmissar här och där ,och ett rejs på apporten fastän hon tog rätt,en 10a på vittringen är ju inte helt fel,fria följet kändes fint ,hennes back är ju inte klockren ,och hon studsade lite i språnget och ligger på i sakta march, 8,5 på rutan, 8a på hopp apport,vi kommer igen ,har haft en trevlig kväll,alltid kul att träffa Annika och Inga-Britt,vi samåkte,och tiden går fort ,men någon filmare ska du nog aldrig bli Inga-Britt,det var lite skakigt och zoomen var inte den bästa ,men jag hann se lite av fria följet ,ska komma ihåg att ladda kameran till nästa gång,fick PM på mailen till Öland som är den 14/7, Annika med Penny,Anne-Marie med Lippe,Fredrik med Nimbus,Anna med Atlas och jag med Zhita ska dit-jättekul att vi är så många härifrån,nu får jag ligga i hårdträning ,mitt mål då kommer vara att göra bättre ifrån mig än i kväll !!!!!!




Mina betyg !!!!!!




Min kompis Annika högst på prispallen med 277,5 poäng,som skulle varit 15-20 poäng till i mitt tycke ,men det är en bedömningsport och det är domaren som dömer...
2:a och med ett förstapris på 259 poäng kom Anita med sin Groenendael Eternitys Tango,och dom tog sitt tredje förstapris och kan nu titulera sig SLCH !!!!!Grattis Anita.....




Sen träffade jag min valpköpare Therese med sin Leia(Buskelunds CissiBell) så possitiv och söt hon är...Jättekul att träffa er och se hur bra ni har det...




Leia koncentrerar sig på matte Therese...




Leia står fint....







Avslutar med en bild på Leia,och jag känner mig rätt nöjd,man får det resultat man förtjänar ,hade jag tränat lite mera så hade det säkert sett annorlunda ut ,men nu ska jag visa att det kommer gå bättre på Öland,så nu blir det mycket träning fram till det,kul är det att komma i väg ,och jag ser fram emot nästa gång,har anmält mig till Tingsryd också ,så vi får se vad som händer !!!!!

Kommentarer
Postat av: Inga-Britt

Nej jag sa att jag kan inte filma jag blir så nervös att jag skakar. Men hade batteriet inte tagit slut hade det bara blitt bättre tror du inte det? Inga-Britt

2011-07-03 @ 23:23:56
Postat av: Marie Olsson

Det blir högre poäng nästa gång och detta var ju toppen ändå för då ser du vad som måste slipas på. Helt underbara bilder åter igen, lilltjejen är ju sååå söt och vilken kontakt hon har med matte

Kram

Marie

2011-07-04 @ 07:40:54
Postat av: Anita

Tack för grattis !!! ( 267 p fick vi ) Ses på Öland o då kommer det o gå galant för er ! Zhita´s race till rutan är makalöst !!!

Anita o Tango

2011-07-04 @ 09:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0