Det blir inga valpar mera i Buskelund....

 Vi har bestämt att ej para Zhita mera ,lite pga personliga saker som har hänt och att vi har vissa planer( ej mera valpar) för framtiden och då passar det sig inte för mig att ha mera hundar,så antalet här hemma ska ej vara mera än 4a hundar till slut,jag vet att jag har en benägenhet att ändra mig,men ska Jonas och mitt liv bli som vi vill ha det så får det bli så här.Är så glad för dom kullar som har fötts hos oss i Buskelund,men ärligt talat vill jag ägna mig åt träning och tävling i stället,och jag har 4a hundar i huset som alla vill göra massa saker om det sen blir tävling med alla det är inte säkert ,men mycket aktivering kräver dom,långa promenader och annan aktivering.Allt har sin tid och nu ska det bli min tid .
För tillfället har vi 8a hundar,två små,sen Scott och Amadeus som är åtta och ellva år gamla och Jonas hundar,sen mina fyra tervar som är mellan nio månader och sex år !!!!!!Kommer med glädje följa mina valpar som fötts upp här och vara som stöd för er som vill det som har en Buskelundare,ni vet ni alltid kan ringa mig,en del har jag ingen kontakt med och vissa bra kontakt....
 
 
Bilden har inget med inlägget att göra ,utan det är en kompis malle som just fyllt 14 år(Xena)
 
Jag har varit hos min kompis Kate i två veckor(på nätterna) hennes man och dotter har varit i Florida,och dom skulle kommit hem såsom i dag,men det är oväder i Chigago därifrån planet gick hermåt,så dom får vänta tre dygn och beräknas vara hemma på fredag.
 
Känner att det börjar dra lite i tävlingstarmen och NamNam är anmäld till två lydnadstävlingar,tränar för fullt med henne och hoppas vi kan knipa ett förstapris,ska tävla inomhus i Karlshamn den 8/2 och då kommer min kompis Anne-Marie att döma sin första tävling ,och hon ska döma mig och Nam,Nam,hon blev utaxumenerad Domare nu i höst,jätteroligt för henne ,hon har läst länge för detta.
 
Sen kommer vi att tävla appellen i sökh den 29/3 i Hässleholm,vi blir nog flera härifrån som kommer tävla då-mycket spännande.
Eftersom min Valdemar inte är ett dugg intresserad av andra människor,så får det bli spårhund av honom i stället,han är fullt tillgänglig,men ej intressead av någon annan en sin matte,vilket ju i sig har sin charm,Jonas kommer hjälpa mig med spåret,för egentligen tycker jag ju inte det är så kul ,men man kanske kan ändra sig ,ja i alla fall får det bli spår för honom.
 
Marco min pajas vet jag inte riktigt vad vi ska göra  för när jag sätter krav på honom blir han så till sig rycker och sliter i kopplet,hoppar o biter på mig ,men han kanske är normal när han blir 10 år,i alla fall är det världens snällaste och kramgodaste hund,många skratt och pussar blir det varje dag !!!!!!
 
Zhita har två förstapris kvar att ta till om hon ska bli Lydnadschampion och det kommer vi naturligtvis att kämpa för!!!!!!
Jag hoppas detta året kommer bli ett bra tävlingsår,för jag vill ut på banan i gen,förra året tror jag att jag tävlade en gång,helt horribelt!!!!
 
Nu är kl 23,05 och jag ska gå och lägga mig,syns igen en annan gång framöver   MVH CARINA  B   !!!

Kommentarer
Postat av: Carin

Men... det står ju på hemsidan att Zhita skall ha valpar i april ???

2014-03-07 @ 11:41:07
URL: http://ateell.se
Postat av: Susanne Klug

Hej!
Jag har träffat på en hund från er, Buskelunds Dex. Helt underbar. Tanten som äger honom skulle omplacera honom och jag blev jättekär. Tyvärr funkade inte jag och Grete. Vi hade olika åsikter om hur Dex skulle integreras i min flock med två hanhundar så gick allt åt helskotta med dunder och brak. Det var så synd för mina hundar och Dex kom jättebra överens. Jag tränar sök, lydnad och agility med mina lapphundar och Dex hade fått ett bra hem hos mig med mycket aktivitet. Hos Grete är han "bara" en sällskapshund. Läste att ni inte ska ha mer valpar. Stämmer detta? Med vänlig hälsning Susanne

2015-01-24 @ 07:46:13
URL: http://2laphundarochjag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0